Coastal Area

Maandag 6 augustus.

Vandaag was een zeer lange rijdag. De wekker ging om 7 uur, zoals gewoonlijk, aankleden ontbijten in het hotel en de auto weer in. Iets na 9 uur zaten we weer in de auto en de rit zou zo'n 7 uur moeten duren. Maar natuurlijk duurde dit weer langer door alle plaspauzes en stops op mooie plekken en visitor centers. De omgeving was wel erg mooi om te rijden, vooral toen we bij de kust kwamen. Maar eerst kwamen we door de 8e staat van deze reis, New Hamsphire. Een uurtje of 2 later kwamen we ook in de 9e staat waar we nu verblijven Maine. Eenmaal in Maine zagen we de kust na een tijdje rijden. Ofja kust, meer vele eilanden met zeer veel meren en rivieren. Dit is namelijk waar Maine beroemd om is. Na vele uren waren we de highway toch wel erg zat en wilde eigenlijk wel van de kust genieten. We informeerde even bij een visitor center en besloten de highway 1 te nemen. Deze highway was niet echt een highway zoals iedere grote. Hij liep door vele kleine dorpen en over de vele eilanden hier, wat echt zeer mooi was. We zagen onderweg veel water en veel kust. Onderweg stonden ook overal borden dat er elanden en herten zouden zitten maar niks gezien.Tegen 5 uur aan kregen we toch wel honger en gelukkig na heel kort zoeken lag er een Denny's! Lekker weer eens geen hamburgers maar lekker normaal eten!

Tegen half 7 kwamen we dan eindelijk, want de rit was toch wel erg lang, aan in het hotel de Atlantic Eyrie lodge. We hebben een mooie kamer met een prachtig uitzich op de zee! Toen we even waren informeren bij de balie wat we het beste kunnen doen hier stonden er opeens ook nog herten in de tuin van het hotel. Gewoon vanaf ons balkon hier kon je ze zien. De vrouwe bij de balie zei tegen ons dat ze hier elke dag komen, want er staat een appelboom en daar eten ze elke dag van. Hopen dat we morgenvroeg weer hertjes in de tuin hebben. Het werd al half 8 maar we wilden nog iets gaan doen. Dus besloten we naar Bar Harbor te rijden, 5 minuten hiervandaan lag het centrum. Het was echt gezellig daar. Een leuk dorpje aan de haven met vele restaurants waar je kreeft krijgt en leuke souvenier winkeltjes. Dus de souveniers werden weer verzameld hier. Toen weer terug naar het hotel en zo gaan slapen dan maar want het is alweer 11 uur. Want wij 2 en Sandra willen morgen om 6 uur opstaan om de zonsopgang te zien! Die zou je vanaf ons balkon heel mooi kunnen zien hier zei de vrouw in het hotel.

Even nog wat informatie: We liggen dus in het dorpje Bar Harbor hier. Dit ligt op een eiland genaamd Mount Desert Island. Het eiland is niet groot maar erg mooi! Ook ligt hier een van de enige National Parks van de oostkust, Acadia National Park, waar het halve eiland uit bestaat. Hier gaan we morgen dus ook heen om eens goed de natuur te verkennen. Voor de rest rijden we een heel rondje over het eiland, wat goed te doen moet zijn binnen een dag. Het wordt morgen gelukkig een mooie zonnige dag met 27 graden, gelukkig dus niet erg warm. En we hebben vandaag eens geen Walmart gedaan, morgen dus ook niet. Waarschijnlijk in Boston weer, dus dat valt dan ook weer mee!

Tot morgen,

Melvin & Chani

opa

dat was weer een mooi verhaal van jullie twee was weer leuk om dat te lezen doe iedereen de grtjs van nuel en chanel en opa

Yvonne

Als ik dit zo lees zie ik het met mijn fantasie en jullie beschrijving een beetje voor me. Nou gauw de foto's kijken. Complimenten voor jullie Blog. Dikke knuffel xxx

marian

eindelijk normaal eten, zal wel spareribs of pizza geweest zijn :-D en hoe was het met mijn mail???