Share the wonder

Zondag 5 augustus.

Vandaag begon de dag om half 8. De wekker ging en het was weer eens een moeilijke dag voor sommige mensen hier om op te staan, jazeker Michelle en Richard kwamen het bed weer eens niet uit. Eenmaal toch allemaal wakker even ontbeten in het Best Western en in de auto gestapt. Het was onze enige volledige dag hier in Vermont dus wilde we wat van de omgeving zien. In de zomer is hier niet erg veel te doen. Maar in de winter is dit een heel groot skigebied! Er zijn hier vele pistes te zien en vele kabelbanen naar boven. En eigenlijk wilde we wel een klein stukje lopen. Dus dachten we laten we eens kijken of we met de kabelbaan naar boven kunnen en naar onder kunnen lopen. Goed even gezocht maar natuurlijk het is zomer! Dus gaat er nauwlijks een kabelbaan. Na veel zoeken vonden we dan een kabelbaan waar wel mensen naar boven konden in de zomer. Het was een van de hoogste bergen in de buurt (1300 meter hoog). Vele mensen kwamen hier om voor hiking of mountainbiken, maar zo sporttief zijn we natuurlijk niet. Dus zijn we naar boven gegaan, in de kabelbaan.

Eenmaal boven hebben we bijna een uur een trail gelopen om de top van de berg heen. Nouja een looppad was er bijna niet het waren gewoon rotsen waar je op liep. Maar erg mooi was het wel! Je liep midden in het bos boven op de berg. Het mooie was dat je echt heel ver kon kijken. Er hing wel veel vocht in de luch waardoor je zicht opgegeven moment werd belemmert, maar eigenlijk zag dit juist mooi uit. Echt op de top waren er erg veel rotsen waar je mooie foto's kon maken, maar als je zelf op de foto wilden ging dit erg moeilijk. Er stond namelijk zoveel wind! Niet normaal, je waaide bijna weg! Ook zag Melvin weer een slang boven op de berg, waar de rest gewoon langs was gelopen en hem niet gezien had. Toen we genoeg hadden gezien hier zijn we maar weer naar onder gegaan met de kabelbaan om verder te rijden. Zoals ik al zei is hier niet veel te doen in de zomer, dus eigenlijk was er niet veel meer te doen voor ons.

Het was pas bijna 1 uur dus hadden we tijd genoeg. Dit betekende natuurlijk weer de Walmart in, en ja dit doen we zowat dagelijk hier! Natuurlijk even rondgekeken en eten gekocht omdat iedereen honger had en terug naar het hotel om even wat te eten. We waren allemaal uitgeput dus lekker even TV kijken op de kamer deed wel goed. Chani en Melvin wilden graag naar het Norman Rockwell museum dat iets verderop ligt. Dit museum werd ons aangeraden bij de balie in het hotel dus dachten we dat het wel leuk zou zijn. Dus zijn Chani, Melvin en Richard naar het museum gegaan. We zijn er zo'n uurtje geweest en het was erg interressant en erg mooi om te zien! Norman Rockwell is een kunstenaar die, wat nu het meseum is, hier woonde. Hij heeft vele tekeningen gemaakt, de meeste voor op de voorkant van een tijdschrijft, hij heeft heel lang gewerkt voor The Saturday Evening Post. Deze tekeningen waren erg mooi om te zien.

Weer terug naar het hotel gereden om weer uit te rusten en Chani kon even op de webcam met haar ouders. rond half 6 zijn Chani, Melvin en Richard naar de Wendy's gereden om een hamburger te eten. Sandra en Michelle hadden hier geen zin in en hadden spaghetti en soep gekocht voor in de magnetron, zij hebben dit dus opgewarmd en op de kamer gegeten. Daarna zijn wij twee nog even gaan zwemmen in het buiten zwembad. Dit was wel even lekker. Opgegeven moment werd het zelfs koud buiten! Koud?! Dat hebben we sinds we hier zijn nog niet gehad. Om 8 uur wilde Richard nog even naar de Ben&Jerry's rijden om ijs te halen dus zijn we, zonder Sandra die had geen zin, een ijs gaan eten. Nu zitten we weer op de kamer om even TV te kijken en dalijk te gaan slapen. Morgen moeten we weer 7 uur rijden naar Bar Harbor, hier ligt een National Park, Acadia. Dit ligt aan de kust, ook rijden we morgen veel langs de kust dus hopen we dat we een mooie rit hebben.

Have a nice day!

Chani & Melvin

Sjaak en Rieck

je hebt slowstarters, maar dat zijn meestal de werkers en die lopen 's avonds nog wanneer de rest al moe is.

Sjaak en Rieck

er zijn daar zoveel slangen en het waait er zo hard dat de herten weggewaaid zijn.
Krijgen jullie intussen al korting bij de Walmart of hebben ze daar geen kortingskaart voor vaste klanten

opa

ja zo te horen zijn er een paar erbij die lopen op de laatste energie maar toch zo te horen amuseren zich toch nog neem ze maar op sleep toch boy uit rusten kunnen ze thuis wel grtjs opa

marian

Vind ik niet gek dat Richard en Michelle nog moe zijn als jullie midden in de nacht opstaan :-P

Melvin & Chani

Nee walmart heeft geen klantenkaart in die zin, dan moet je al jaarlijks betalen enzo.

michel

Hey die Melvin.
Niet teveel naar de musea gaan, straks houden ze jou nog daar :)