The Green Mountain State

Zaterdag 4 augustus

Vandaag was een rijdag, want we reisden vandaag van de Fingerlakes naar Rutland, Vermont. We stonden om 7 uur op, pakten onze spullentjes en stapten in de auto. We stopten op verschillende plaatsjes om te plassen, maar een plaatsje was toch wel speciaal. Bij een van onze stops stond een Amish jongen van rond de 20 groente en fruit te verkopen. Als echte Amish spotters/fans besloten we daarom om 2 bakjes cherry tomaatjes bij onze Amish vriend te kopen. Uiteindelijk hadden we dus een Amish gesproken en echte Amish tomaatjes. Wat ook erg grappig was onderweg, we reden door Amsterdam heen! Jahoor de Amerikanen pikken hier gewoon alle Europese stadsnamen in. Toevallig dat we er ook nog eens doorheen reden dan, Amsterdam. Dat was wel erg grappig

Om half 3 arriveerden we bij ons hotel, eindelijk een Best Western zoals we gewend zijn! De kamer is erg mooi en groot (alweer) en weer een soort suite met eigen keukentje. Met de kamers worden we, op het vorige hotel na, wel erg verwend deze vakantie. Ook zit hier weer ontbijt erbij dus morgen lekker een ontbijtje bij het Best Western. Onderweg naar ons hotel (10 minuutjes er van af) hadden we een watervalletje gezien. Na een korte regen en onweersbui besloten we dan ook terug te rijden om de waterval te zien. Helaas was het erg moeilijk te bereiken, maar Richard, Chani en Melvin zijn toch een stukje gelopen. Het bleek van die kant ook nog moeilijk te zien. Van de andere kant zijn wij met z'n tweeen nog gelopen. Van deze kant was hij wel helemal te zien. Het was breed en niet erg groot, maar toch zeer mooi om te zien.

Hierna besloten we om te gaan eten bij de Denny's. Dit is een soort grotere fastfood keten waar je ook lekkere aardappels, kip en vis kunt krijgen. Melvin ging ook voor een lekker stukje vis, Michelle voor de tortilla's, Richard voor een western burger, Sandra voor een cheeseburger en Chani voor een burger met bacon, ei en aardappeltjes. Allemaal heel lekker. Ook het toetje smaakte goed; CocaCola met een bol ijs in het glas (voor Melvin, de rest vond het maar smerig), brownies, chocoladetaart en oliebollen to go.

Eenmaal terug in het hotel zijn we bij de balie gaan vragen of er veel wildlife te zien was. Zeker weten zei de werkneemster. We moesten in het donker uitkijken dat er geen Moose (elanden) over de weg zou lopen, want die liepen blijkbaar hier overal. Ook black bears (kleine zwarte beren) kwamen veel voor, afgelopen week zat er zelfs nog een bij haar broer in de tuin. Met volle moed gingen we in de schemering dus op pad. Na een uur rijden hadden we helaas nog niks gezien. Chani misschien alleen nog een hert, maar daar was ze niet zeker over. Helaas, morgen meer geluk. De omgeving is hier erg mooi! Veel mooier dan bij de Finger Lakes, je zit hier echt midden in de bergen met zeer veel bossen en veel wildlife zo te horen.

Na het rijden besloten we nog even water bij de Walmart te halen, en natuurlijk kochten we weer meer dan verwacht. Het lijkt onderhand een hobby de Walmart, al 4 dagen achter alkaar Walmart bezoch. Het is nu eenmaal zo leuk om doorheen te lopen. We zitten onderhand dus ook weer in een nieuwe staat, Vermont, al de 7e staat van deze vakantie....maar we hebben nog veel meer te gaan de komende week!

Nu gaan we weer snel slapen want morgen zijn we van plan een stuk te gaan wandelen.

See u soon,

Chani & Melvin

jose

ook een goede zondag morgen moest bij joy de ramen open zetten dus wat doe ik pak de sleutels en ga naar beneden shit geen eigen sleutel daar stond ik dan noel in de bench moest nog uit ik in paniek gelukkig goede buren jo pelzer en vermeulen met de ladder gelukkig stond de balkondeur open en zijn we weer binnen noel uit geweest en nu even bijkomen nog veel plezier voor jullie het gaat nu snel gr oma

marian

sorry Melvin maar het verhaal van je oma was vandaag een stuk spannender, maar wat moet je in hemelsnaam met een bol ijs in je cola ???

jose

dankjewel marian

Melvin

Haha, alweer eens de sleutels vergeten! Niet handig oma, ach heb je ook een avontuur weer :p! Gelukkig dat de balkondeur openstond!
Dat serveerde ze daar aangezien ik een groot fan ben van CocaCola denk ik dat moet ik proberen hè!

Yvonne

Chani en Melvin hebben jullie in Amsterdam nog tante Willy gezien?

Sjaak en Rieck

nog iets van de Gay Pride in A'dam gezien?

Sjaak en Rieck

Het kan zelden slechter dan het motel in Atlanta.
De vis bij Denny's is gewoon goed om maar te zwijgen over de chocotaart.