Livin' the dream

Donderdag 2 augustus

Vandaag begon de hele dag eens anders dan normaal! We hadden de wekker op 8 uur staan. Maar om 10 voor 8 belden de balie voren in het hotel ons al uit bed! Ze vroegen of we onze auto even wilden komen verplaatsen omdat ze opnieuw strepen wilden gaan trekken op de parkeerplaats. Dus Richard naar buiten om de auto weg te zetten. Een half uur later belde ze weer. Volgens hun stond de auto er nog steeds. Dus kwamen we erachter dat het helemaal niet onze auto was, we vonden het al raar, want naast onze oude parkeerplaats stonden nog vele andere auto's...lekker dus bellen ze ons voor niets wakker!!

Maar goed toen begdon de dag zoals gewoonlijk. Iedereen rustig aankleden, ontbijten en weer de auto in. Vandaag was de eerste echte dag dat we eens de natuur op gingen zoeken. Het is trouwens wel wat anders dan de westkust zeer mooi hier, maar niet zoveel natuur als we gewend zijn. Het zijn hier meerdere kleine parken met ertussen veel dorpen. Terwijl je in het westen echt uren kunt rijden in een natuurpark zonder een dorp tegen te komen.

Momenteel zitten we in het plaatsje Waterloo in de staat New York. Dit ligt boven aan bij de Finger Lakes, enkele meren die er van boven uitizien als een aantal vingers naast elkaar. De mooiste natuur ligt onder bij de Finger Lakes wat een uurtje rijden was voor ons. Dus zijn we in de auto gestapt op als eerste naar een van de mooiste watervallen te rijden hier in de buurt, genaamd Taughannock Fall. Dit was een hogere waterval die eigenlijk een beetje tegenviel, het was erg mooi de natuur, daar niet vanaf. Alleen was het een miezerig stroomje, na de Niagara Falls te hebben gezien. Maar dit kwam ook omdat het zomer is, in de lente is dit een zeer mooie en ruige waterval. Hier zijn we even kort geweest om een paar foto's te maken, de tocht naar de waterval zelf toe was zeer ver omlaag en weer terug lopen wat we even niet zo zagen zitten na al die dagen zeer veel lopen.
Daarna zijn we weer in de auto gestapt om een stukje te rijden naar het tweede park dat we vandaag wilden bezoeken. Onderweg stond overal dat we herten konden tegenkomen, en ja hoor opgegeven moment rende er eentje over de weg en zijn we even gestopt om te kijken of we hem nog konden zien maar ze verstopte zich snel in het hoge gras.
Nog even en we waren bij het volgende park, Watkins Glen State Park. Dit park was niet zo zeer groot. Michelle had niet zoveel zin om te lopen en Sandra ook niet. Dus zijn zij maar een klein stukje gelopen en daarna bij de auto gaan zitten. Richard, Melvin en Chani hadden wel erg veel zin om dit park eens goed te gaan verkennen dus hebben we de shuttle gepakt boven naar het park, zodat we naar onder konden lopen. Alles was op deze manier berg af. Dit was ook makkelijk omdat we dan het hele park hadden gezien, dit park had namenlijk maar een wandelpad, want park bestond namenlijk maar uit een riviertje. We hebben hier zo'n anderhald uur gelopen, en dan had je ook het hele park gezien. Het was werkelijk prachtig!! Het park bestond uit een riviertje die in de zomer maar een klein riviertje is maar in de lente een echte sterke rivier natuurlijk. Deze rivier had een hele mooie weg uitgesleten in leisteen. Je liep de hele weg langs de rivier met zijn vele watervallen, plassen en uitschervingen van de erosie. Het is eigenlijk zeer moeilijk te beschrijven hoe het uit zag, dus kijk maar gewoon de foto's hiervoor ;)! We hebben zo'n 2,5 km gelopen.
Terug bij de auto gingen we nog even naar de souvenir winkel in en verder rijden. We wilden langzaam terug richting het hotel, het was 3 uur en we wilden het rustig aan doen en niet veel meer doen. Ook was het nog een uurtje rijden. Onderweg zijn we hier en daar nog even gestopt om te genieten van de meren, Seneca Lake en Cayuga lake, de twee grootste meren van de Finger Lakes. Dit was erg mooi, ze zijn trouwens best groot deze meren.
Hier zitten trouwens ook veel Amish, maar deze zijn niet echt zoals we eerder zagen sommige hebben zelfs auto's en de Walmart liep opgegeven moment vol van de Amish. Beetje raar volkje.
Na een uurtje waren we weer in het hotel. We wilden weer even naar de Walmart om een aantal dingen te kopen. Het was onderhand al 5 uur en kregen honger. We zagen een Subway in de Walmart liggen en dachten, laten we daar allemaal een lekker groot broodje pakken en deze op de kamer opeten. Nog lekker wat Chickenwings erbij kopen in de Walmart en lekker naar het hotel. Dus zijn we naar ons hotel gegaan, letterlijk naast de Walmart om daar lekker ons eten te nuttigen. We moesten tanken dus deden we dit na het eten ook maar even en ook lag er een dollarshop in de buurt waar je alles voor $1 krijgt. Dit konden we ook niet overslaan! Toen zijn we weer naar de Walmart gereden, ja we zijn echt gek, om even Ben&Jerry's ijs te kopen en deze op te eten op de kamer! Nadat we weer een aantal dingen hadden gekocht, hadden we vandaag wel weer genoeg gedaan en terug naar het hotel dus. Toen nog even lekker in de jaccuzi gezeten en gezwommen hier en nu lekker weer op de kamer even rusten en natuurlijk onze dagelijkse hobby, het blog schrijven en de foto's uitzoeken!
Morgen gaan we iets bekijken in de buurt maar we weten nog niet precies wat. Zien we morgen wel weer, lekker rustig aan hier.
Bekijk ook de foto's weer en Sandra ligt weer eens een paar dagen achter met de blog, ze heeft niet zo'n zin! Gelukkig voor mensen als Marian zijn wij twee er nog altijd :)!
En we proberen het echt....maar de blog wordt elke keer zo lang, we willen gewoon graag veel vertellen!
Vele groeten uit de US,
Melvin & Chani
PS: Gefeliciteerd Sebastiaan, je bent niet meer jarig onderhand in Nederland, maar hier ben je nog maar liefst meer dan een uurtje jarig :)!

marian

en daar ben ik ook heeeeeeeeeel blij mee :-) en als ik sandra was deed ik gewoon kopieren en plakken :-p

yolandaenjose@gmail.com

Wat een leuke reis maken jullie weer. veel te zien, jullie schrijven het prachtig op. Ook heel leerzaam.
Nog heel veel plezier. gr. van Jose en Yolanda uit Den Haag. vrienden van jullie Opa en Oma.

jose

sandra denkt ik heb vakantie groot glijk gr

Yvonne

Wat mooi beschreven inderdaad die reis, ik zie de meren al in gedachten voor mij al heb ik de foto's nog niet gezien. Goed van jullie dat jullie dit zo vlijtig bij houden. Het feesteje van Sebastiaan was heel gezellig.

Sjaak en Rieck

Blij dat er ook natuur in zin want dat miste ik wel al een beetje, al dat groen en vee hoort er toch ook bij. En wat Sandra doet doen wij ook maar dan meer uit tijdgebrek.De verhalen lezen gemakkelijk weg en na het zien van de foto's toch wel een beetje (veel) jaloers.