Wednesday, Laundry day

Woensdag 1 augustus

Eens een rustig dagje vandaag!
Onze dag begon met een prachtig uitzicht op de Niagara Falls vanuit Canada. Maar helaas moesten we vandaag dit hotel verlaten om naar een andere plaats te vertrekken. We wisten dat de rit vandaag maar iets langer dan 2 uur zou duren.

Na een stevig ontbijt in het Embassy Suites zijn we de auto gaan halen bij de vallet parking. Melvin en Richard werden voor de auto afgezet met de shuttle. De koffers even ophalen bij het hotel en op naar de grens. De grens lag bijna naast ons hotel dus dat was niet ver rijden. De grens over ging gelukkig vlekkeloos en we waren weer terug in de States. Een gedeelte van de Niagara Falls ligt in de US dus dachten we, laten we hier ook maar even stoppen. Even geparkeerd en een uurtje, voor de laatste keer, lopen bij de Falls. Wat zijn ze toch prachtig. Eerlijk gezegd een van de mooiste dingen tot nu toe op deze vakantie!!! We zijn over de brug heen gelopen todat we op het eiland waren tussen de 2 watervallen in. Dit was erg mooi want je staat er dan vlak naast waar je het water naar onder ziet gaan. Wat een geweld hier in omgaat, en die stroming die je hoort, ongelooflijk! Bij de Falls liepen een paar boedhistische mannen rond, ja in zo'n oranje jurk met een stip op het voorhoofd. Het was wel grappig om te zien, maar opgegeven moment klopten ze Melvin op de schouder. Ben ik nu gezegend door Boedha ofzo?!
Daarna nog even langs het Hard Rock Cafe Niagara Falls aan de Amerikaanse kant, een speldje en een trui kopen en door met de rit naar de Finger Lakes. Om 12 uur reden we weg en om half 3 kwamen we aan bij het hotel, Holiday Inn. Onderweg natuurlijk weer gestopt om even langs de starbucks te gaan. De kamer hier is een stuk kleiner dan de vorige dus is wel even aanpassen. Maar dat komt natuurlijk omdat we zo verwend zijn door de eerste paar hotels, want dit is een normale kamer.
Toen we aankwamen hebben we de koffers op de kamer gezet. En natuurlijk zoals in elk hotel lag de brief van Marian weer klaar, zo onderhand stalkt ze ons wel.......Maar het is wel leuk al die welkomsbrieven.
We wilden eigenlijk vandaag de was doen in het hotel omdat we vrij vroeg hier waren en niets meer hadden gepland vandaag. Ook had bijna niemand kleren meer. Toen we gingen kijken hoe de wasmachine hier werkte, want ieder hotel heeft hier een wasmachine, bleek die kapot te zijn. Hadden we dus even pech. Gelukkig lag om de hoek een wasserrete. Maar goed eerst wilden we even naar de Wallmart om ontbijt enzo te kopen, want in dit hotel hebben we geen ontbijt erbij. De wallmart ligt letterlijk naast ons hotel dus dat was wel even handig. Na een uurtje winkelen hadden we wel weer honger. Iedereen had zin in een hamburger dus zijn we bij de Burger King een hamburger gaan eten.

We reden weer terug naar het hotel zodat Sandra en Richard alle was bij elkaar konden pakken om naar de wasserrete te rijden. Michelle voelde zich niet zo goed dus die wilde graag haar boek lezen op de kamer. Wij twee zijn toen nog even lekker in de jaccuzi gaan zitten hier in het hotel en daarna nog lekker even een duik in het buitenzwembad. Chani staat nu te strijken en Melvin zit weer op zijn MacBook. Alles weer schoon dus kunnen we weer verder met onze reis, nog 2 weken trouwens! Duurt best lang, en de tijd gaat vrij langzaam, gelukkig. Nu nog even lekker luieren op de kamer en morgen gaan we wat natuur bekijken hier in de buurt.
Het was niet zo'n spannende dag vandaag dus spannend was dit verhaal dan ook niet, maar goed toch een blog om elke dag jullie op de hoogte te houden ;).
Chani & Melvin

Sandra

Nou, de was doen in zo'n wasserette vond ik best spannend hoor! Het is ook wel weer typisch dat net in het hotel waar we wilden wassen de machine kapot is:)

josegr

is eens wat anders chani strijken in plaats van om

marian

een korte blog had ik gezegd hahahaha, veel te laat op dus maar in de pauze van mijn werk lezen :-D

marian

lees ik me toch over 2 weken trouwen hahahaha ik denk heb ik wat gemist ?

rieck en sjaak

Wat een mooie foto's en prachtige verhalen, jammer dat we dit zelf niet kunnen beleven, maar wie weet in de toekomst is zo'n reis misschien ook voor ons nog wel weggelegd, uiteraard met jullie hulp en uitleg en wie weet zelfs begeleiding.

groetjes Sjaak en Rieck

Melvin & Chani

Dag Marian, je leest verkeert er staat trouwens.... Volgens mij was je zo moe dat je niet meer kon lezen :p

Melvin

Dag Sjaak en Rieck,
Inderdaad misschien kunnen ooit nog eens met zijn alle gaan. Misschien een busreis dan, voor iedereen die zo graag mee wilt.
Pap kan rijden en mam en ik kunnen de gids zijn met de microfoon in de bus :p!

YVonne

In godsnaam Marianne, laat die kinderen rustig aan doen ja? hahaha. Jammer dat de wasmachiene het niet deed. maar dat is gelukkig goed gekomen he. En als Chani ook nog strijkt komt alles weer goed.

marian

@yvonne, ik jaag niemand op hoor, ik dacht alleen iets te lezen :P en nee Melvin , ik ben een Bikkel en zeker als ik dit allemaal lees dan heb ik geen slaap nodig :P

lucy

Ha, ha, eeen niet zo spannend verhaal, maar wel veel reacties...
Hier nog een late erbij...
you never know, hi hi in een wasserette en bij strijken komen vaak vreemde gedachten en ideeën!
Dag lieverds, ik moet nog wat inhaal-leeswerk doen zoals jullie zien.