Yes, We Can(ada)

We begonnen vandaag In Virginia, naast DC. Opstaan om 7 uur, aankleden, ontbijten en weg waren we weer met de auto. Vandaag ging het vrij vlot, we zaten al snel in de auto omdat we een rit van bijna 700 km voor de boeg hadden. Maar eerst wilde Melvin heel graag het witte huis nog van de voorkant zien dus dachten we, laten we dat maar even doen dan.
Het was vrij druk in de stad dus het heeft al een uur geduurt om erheen en terug te rijden zodat we weer op de autobaan zaten. Toch was het het waard om even het huis van Obama van de voorkant te bekijken!

Het was pas 9 uur en we waren dus op weg naar de Niagara Falls. Een stuk rijden was het wel ook hebben we de nodige tussenstops gemaakt voor een plaspauze te houden of gewoon even de benen te strekken. Maar om 10 uur zat Melvin al vrolijk aan de pizza die nog over was van de bestelde pizza van 2 dagen geleden (hij was nog goed hoor!). Even bij de Subway gestopt om wat koekjes te kopen omdat iedereen hongerig was rond een uur of 12 en weer verder.
Opgegeven moment stopten we ook ergens langs de weg waar een rivier was, we hadden al vrij lang gereden en moesten allemaal even de benen strekken. En daar lag opeens een slang in het water, Yes onze eerste wildlife deze vakantie ook al gezien.
Gelukkig was de rit vandaag wel zeer mooi rijden, door de vele bossen van het noorden. De mensen die hier leven hebben huizen!!! Niet normaal hoe groot en mooi deze mensen hier wonen je kijkt je ogen uit alleen al naar de huizen van de Amerikanen hier.
Ook zitten in dit gebied bruine beren, maar helaas vandaag veel gezocht maar niks gevonden. Gelukkig zitten we de komende week veel in de natuur, dat betekend net als in 2010 veel beren zoeken in de hoop een te zien!

Rond een uur of 5 kregen we toch wel honger en kwamen we een leuk dorp genaamd Ellicottville tegen. Hier zijn we gestopt en na even wat vragen aan Amerikanen kwamen in een lekker restaurantje waar we lekker hebben gegeten. Een lekkere steak en salade ging er wel in.
Hierna zijn we weer op pad gegaan om ons laatste uurtje te rijden.
We hadden het toch wel gehad met het rijden en waren blij toen we eenmaal Canada zagen staan. Want dit is onze eerste keer in Canada. Hebben we dat ook weer meegepikt. De grens overgang ging zeer gemakkelijk, alle paspoorten afgeven in de auto blijven zitten, en weer een stempel voor de verzameling in het pastpoort. Nog 30 km moesten we rijden in Canada om bij de Niagara Falls te komen, maar we zagen ons hotel al liggen.
De Niagara Falls liggen precies op de grens van Canada en de USA. Wij slapen aan de Canadese grens omdat je vanaf hier de Falls goed ziet liggen.
Richard had het Embassy hotel geboekt, onderdeel van het Hilton hotel. Omdat dit een van de enige hotels is waar je vanaf de 28e etage uitzicht hebt op de Falls. Wij hadden een suite geboekt boven de 28e etage. Maar eenmaal in het hotel kregen we een upgrade omdat we met 5 volwassen personen waren. En ja hoor de presidential suite hebben we nu! een geweldig grote en mooie kwamer met een rond raam met perfect uitzicht op de Falls. Vanaf het bubbelbad kun je ook zo op de Falls kijken als je het raampje van de badkamer open doet. Echt super!
Toen we dus waren ingecheckt (we hadden de Falls nog niet zien liggen buiten, want we kwamen van de andere kant) rende Melvin meteen naar de lift, eruit en naar de kamer. En wat was deze kamer mooi toen we binnen kwamen!! Dan hebben we het natuurlijk het meeste over het uitzicht! Echt ongelooflijk dat je zo op de Niagara Falls kijkt! Het was nog ligt maar werd snel donker. Morgen maken we dus betere foto's omdat we dan de hele dag hier hebben.
We zijn nog even naar onder gelopen om de Falls in het donker met de verlichting te zien. Maar jammer genoeg is het moeilijk foto's te maken in het donker.
Je kon naar boven terug met een soort monorail zodat je niet weer helemaal moest om lopen om bij het hotel te komen dus deden we dit maar. Toen zagen we ook nog een wasbeer zitten, deze dieren zitten hier blijkbaar superveel!
Morgen staan we vroeg op om met de Maid of the Mist naar de Falls te varen. De rest van de dag willen we rustig wat rond lopen en de 2 HRC bekijken, een aan de Canadese kant en een aan de USA kant.
De foto's staan er alweer op en bij mijn moeder staan ook weer een hoop foto's van de afgelopen dagen in DC erop dus kijk voor meer bij haar.
Dit is onze eerste nacht in Canada dus slaap lekker, jullie staan onderhand alweer op, dus fijne dag!
Tot morgen,
Melvin & Chani

marian

ik ben zoooooooooooooooooooo jaloers :P

Yvonne

voor jullie ook straks sweet dreams

Sjaak en Rieck

hoe moet je hierop reageren, woorden schieten te kort.
Lezen is al geweldig dus hoe moet het "er zijn" zich dan aanvoelen.
Hoe is het trouwens met je "kwartjes" verzameling?

Melvin & Chani

zit ongeveer op de helft, maar zitten nu in natuur parken dus ga nu meer vragen in winkeltjes enzo denk ik.

opa

dat gaat goed dan hier in eygelshoven zijn twee boeken te koop met de kwartjes er in ene is compleet en de andere is over twee weken compleet