Plain people

vrijdag 27 juli

vanochtend konden we uitslapen, nouja, we stonden om half negen op. Snel hebben we alle koffers gepakt en zijn we gaan ontbijten. Het ontbijt zat bij het hotel dus een lekker eitje en een jus d'orange gingen er wel in. Nog even een wafeltje maken voor onderweg en op naar Washington DC. het hotel in Philadelphia was echt mooi dus we waren erg benieuwd naar het volgende hotel...

Deze reis naar Washington is niet lang maar we wilden nog veel zien, dus om 10 uurzaten we weer in de auto. Tot nu toe waren we in drie staten geweest (New York, New Jersey en Pennsylvania), op deze dag zouden we meer staten bezoeken. Als eerste reden we dus om, om de staat Daleware te bezoeken. We hebben her niet veel gedaan, behalve een bezoekje aan de Starbucks om een plasje te plegen. Staat vier, check! Hierna reden we weer Pennsylvania in om richting Lancaster te rijden. Er stonden kilometers file dus we waren wat meer tijd kwijt dan we dachten. Bij Lancaster County vinden we de Amish community. Chani heeft afgelopen schooljaar een eindexamen project over de Amish gemaakt omdat we hier heen gingen. De Amish, ook wel bekend als de Plain people, zijn origineel Duitse mensen die zich vast houden aan de 'oude wereld'. Ze leven zonder elektriciteit, telefoons en rijden zelfs rond in paard en wagen. Maarja dat zijn de echte. We kwamen wat echte Amish mensen tegen die over de weg in een buggy reden. Ze hadden zelfs echte ouderwetse jurken, stro hoeden en boeren hemden aan. Ook hun boerderijen zag je, waar de was buiten hing en waar we de tractoren zonder rubberen banden zagen (ze mogen wel tractoren, alleen geen rubberen banden). Helaas waren er ook veel dingen in toeristische attracties gemaakt, waardoor mensen weinig respect voor deze community tonen. We zijn nog even bij de target (een grote supermarkt) gestopt voor nog een plasje en om kussens voor Chani en Michelle te kopen.
Hierna zijn we naar Baltimore gereden want hier was een Hard Rock Cafe. Even voor Baltimore reden we ook Chani's 5de staat in: Maryland. Toen we de stad in reden lachten we ons kapot! Er was een of ander conventie waardoor er een heleboel mensen in Live Role Playing, Chinese meisjes en andere grappige kostuums rond liepen. Om het blok stond wel weer een Spiderman, roze poppetje of sterk monster. Haha, wat lagen we dubbel! Eenmaal bij het HRC vonden we het moeilijk om een parkeer plek te vinden, dus we zijn illegaal in groepjes gegaan. Woeps... Melvin en Richard hebben speldjes bij het HRC gekocht en iedereen moest weer een plasje plegen. Hèt was een mooi cafe, maar een kort bezoekje.
Uiteindelijk reden we dan door naar Washington DC. Ook hier hebben we een dik uur in de file gestaan! De reden, geen -.- Onderweg moesten we weer stoppen bij een tankstation om een plasje te plegen, en ja Chani moest vaak gaan! Washington DC was al de 6de staat op onze route en ons hotel lag in Virginia. 6 Staten al! Richting het hotel moest Chani weer broodnodig naar de wc, haha. Helaas reden we ook nog verkeerd, waardoor we gelukkig wel langs de obelisk (ja Henk, een monoliet) en verschillende grote gebouwen reden.
Het hotel was kleiner dan de andere tot nu toe, we slapen met z'n alle op een kamer en hebben maar een badkamer. Haha, we zijn benieuwd morgen vroeg :)
Net hebben Melvin, Michelle en Chani nog lekker gezwommen en na een snelle douche kunnen we nu gaan slapen. Morgen gaat de wekker om 7 uuren het wordt een lange dag! Weltrusten!
Bekijk ook Sandra's blog, ons blog is wel leuker. Maar wil je meer lezen kijk rechts onder er staat een link! Kijk voor foto's bij foto's ook rechts! Kijk langer dan je neus lang is want er staat een map voor elke dag zodat je geen foto mist! Wil je nog meer
Foto's zien kijk dan ook bij Sandra's blog.

Tot morgen ;)
Chani en Melvin

Marian

Geweldig die Amish, ik had ze graag in levende lijve gezien.
Hebben jullie Sandra in New York achter gelaten, haar blog zit nog in New York :P

Sjaak/Rieck

Hotels hebben toch ook kussens of is er iets veranderd?
Wie slaapt nu op de achterbank?
Volgens mij verzamel je meer staten dan blaren, gaat dat nog goed komen?
Geweldig toch die ervaringen iets om trots op te zien en wij jaloers.

Melvin

Nee die kussens zijn voor in de auto zodat Michelle en Chani op de kunnen slapen in de auto.
We ruilen een beetje in de auto zodat iedereen die wil kan slapen.
Ja staten verzamelen we zeker nu 17 gehad in totaal, Chani 6. Aan het eind van de vakantie zit ik bijna op de helft van de staten so'n 23 dan.

Melvin

Nou Marian na je eerste twee berichten stonden we versteld dat we hier in DC geen bericht van je hadden!

Yvonne

Val die cola moet je toch vaal plassen,hahaha. arme Chani. Grappig die figuranten te ontmoeten.

lucy

Zo, zo, dat was een drukke en leuke reisdag, ga ook nu even een plasje plegen en dan uitrusten van de file-dag en bij mijn spiderman op de bank luieren
Tjonge tjonge, wat een super mooie reis maken jullie.

Marian

WAT geen bericht??? Ik zou toch maar eens goed zoeken :s Ik doe toch hopenlijk niet al dat werk voor niks he hahahahahahahahaha

Melvin

oké dan ga ik morgenvroeg eens vragen onder aan de receptie!

opa

weer leuk op geschreven jullie twee opa heeft de munten bij elkaar maar dat zal jou ook wel lukken slaap zacht jullie twee grtjs opa

pappa

Ik zal Henk zeggen dat jullie Obilix gezien hebben dan heeft hij het helemaal niet meer ha ha ha