Let's Go Mets!!

Dinsdag 24 juli Poeh poeh, wat een dagje! Weer een grote blaar voor bij de verzameling, een hoop rug, nek en hoofdpijn, maar het was het zeker waard! We begonnen ons dagje met een stevig ontbijt en een lange wandeling door Central park. Wat is dat groot zeg! Overal zijn grote rotsen, meertjes en mooie bomen! We zijn even bij een meertje gestopt en gepraat met een oudere man die aparte tekeningen beschilderde.  Na lang lopen zijn we het American Museum of Natural History naar binnen gegaan. Dit is het bekende museum van night at the museum. Hier stonden prachtige collecties van Afrikaanse, Azische, Amerikaanse en nog meer dieren en mensen. Ook hebben we hier een super grote walvis gezien (nep) en de dinosaurus hallen. Die beesten waren echt groot! Hier kregen we trouwens ook een gratis Imax film van NASA te zien, zeer indrukwekkend! En natuurlijk om niet te vergeten zijn we op de foto met DumDum geweest; want DumDum wants GumGum. Hierna zijn we nog even door Central park gelopen en hebben we de metro naar het 9/11 memorial gepakt. Als je hier aankomt val je echt even stil. Op de twee plekken van de gebouwen  zijn nu twee meren met waterval, met daaromheen alle duizenden namen van de slachtoffers. Het was erg mooi om te zien, iedereen toont ook veel respect voor deze plek. Om het memorial te steunen heeft Melvin een vlag met de namen gekocht en Chani een armband als herinnering. Hierna zijn we weer op de metro gestapt naar het Mets stadium. Eerst allebei een fan shirt en een petje voor Ollie kopen. Daarna snel naar onze plek (in de Pepsi porch) en de wedstrijd kon beginnen. Het was geweldig om dit te zien, wat een happening! De spelers hebben opzich weinig gerend, maar er waren toch twee homeruns gemaakt (een door de Mets, een door de Washington Nationals). De knuppel werd zelf een keer doormidden geslagen! Ook was de sfeer geweldig! Er werden steeds spelletjes met het publiek gespeeld waarbij de speler prijzen kon winnen, er werden om de tijd ballen het publiek in gespeeld en de mascotte schoot om de zoveel tijd t-shirts het publiek in! Zelfs de kiss cam kwam langs, haha. Dit was gewoon iets geweldigs om te zien, en we hadden ook nog geluk met het weer! Net hebben we alles ingepakt en dalijk lekker slapen want morgen halen we eerst de auto op en rijden we door naar Philadelphia .  Morgen komen ook alle foto's erop!! Dus morgen zeker kijken! Big hug, Chani en Melvin By the way: de Mets hebben met 5-2 verloren :(!

marian

ben blij om weer een teken van leven te horen :-D

Yvonne

Jammer dat er zoveel pijn is, maar daar krijg je wel heel veel mooie dingen te zien. Dat 9/11 memorial lijkt me zeker heel indrukwekkend. En wat leuk dat jullie dat museum hebben bezocht, nog iets vreemds zien bewegen? Een aapje of zo?
Eindelijk morgen de foto's!!! met Metz shirt? Groetjes.

Lucy

Hi, nou zeg, vanavond even de berichten van gisteren en vandaag gelezen. Het is 23.00 uur hierzo. Echt geweldig waar jullie mee bezig zijn zeg. Ben echt razend benieuwd naar de foto's en verdere berichten!
See you, have a nice brand new day!

Sjaak

ik wist niet dat je ook blaren spaart, lijkt me niet zo leuk (gevoelig iets). Dum Dum en friends zijn mij onbekend.
Iets dat mij zou doen stil vallen is het 9/11 gebeuren.
Klinkt allemaal geweldig waar jullie mee bezig zijn tot nu toe. tot lezens, geniet en absorberen maar.