NYC welcome aboard!

Maandag 23 juli Hey guuuys! Vandaag zijn we wederom om 7 uur opgestaan om veel te doen. Het weerbericht van vandaag beloofde niet veel goeds, maar gelukkig was het beter dan verwacht! De dag begon met een metro ritje helemaal naar downtown Manhatten, naar Wall Street. Toen we hier aankwamen met de Metro kwamen we als eerste bij Trinity Church. Deze kerk was zeer mooi. We hebben even de begraafplaats bekeken waar toch veel oude graven waren van voor de onafhankelijkheid.  Wall Street was zeer mooi om eens te zien, groter dan verwacht eigenlijk! Natuurlijk moest iedereen op de foto met de grote Amerikaanse vlag op Wall Street.  Even later zijn we met de Ferry naar Staten Island vertrokken, rond half 11 stonden we al in de rij om de ferry op te gaan. Vanaf deze Ferry heb je een zeer goed uitzicht op het vrijheidsbeeld. Het Statue of Liberty is wel prachtig om te zien. Als je je erbij voor stelt dat dit het eerste was wat de migranten vroeger zagen. Op staten island zelf is trouwens werkelijk niks te doen dus we zijn ook maar meteen terug naar Manhattan gegaan.  Eenmaal op Manhattan (het was zeer benauwd en warm vandaag) hadden we even wat rust nodig na al dat lopen van vandaag en gisteren! Naast de Ferry lag Battery Park, naast Financial District, hier hebben we heerlijk een uurtNje gezeten en zelfs gelegen. Lekker uitgerust! In dit park stond ook een Netherlands memorial, met tekst in het Nederlands, wel grappig! Toen we uitgerust waren hebben we de metro naar de Brooklyn Bridge gepakt. We zijn een stuk eroverheen gelopen totdat het licht begon te regenen. De brug zelf is zeer mooi vooral als je een uitzicht hebt vanaf de kade en zo de brug en de wolkenkrabbers in een zicht hebt. Even later stapte we weer op de metro om naar China Town en Little Italy te gaan. China town en Little Italy stelden niet veel voor. Vooral niet omdat we het in San Francisco hebben gezien wat 10 keer zo groot is. Maar goed Chani wilde het natuurlijk ook eens zien.  In Chinatown hebben we bij de McDonald's gegeten rond een uur of 4. Gelukkig nadat we gegeten hadden was het alweer droog. Om 6 uur moesten we bij de circle line cruises zijn om een rondvaart langs Manhattan te maken. We besloten de metro te nemen. Want achteraf niet zo'n goed plan leek, we namen de verkeerde en kwamen ergens in Brooklyn uit, ook nog redelijk ver! Dus metro teug nemen en toen ging het wel goed. Eenmaal op bestemming moesten we nog een stuk lopen. De boot vertrok om 7 uur. En wat waren we blij om 2 uur gewoon te zitten op een boot!!! Even de voetjes rust geven.  Deze boottocht begon toen het licht was en we kwamen aan in het donker. Dus we hadden echt een prachtig zicht op de hele skyline van NYC. De boottocht was echt super mooi! Op het laatst vaarde hij ook nog vlak langs het vrijheidsbeeld, wat zeer mooi was want de Ferry vaarde er ver langs af. Wat het echt mooi maakte was dat het begon te onweren! Hierdoor hebben we prachtige foto's met de skyline en het vrijheidsbeeld met bliksemschichten op de achtergrond! Zoooo mooi! Toen begon het weer hard te regenen en heeft het ook de hele avond doorgeregend. Iedereen was moe maar wij twee wilden graag nog wat souvenirs kopen op Times Square. Dus zijn we met zijn tweeën nog daarheen gegaan terwijl de rest al naar het hotel ging. Toch wel romantisch met z'n tweeën op zo'n mooie plek! Nou doet een lekkere warme douch wel goed! Het is weer zeer laat (12 uur hier) dus we gaan slapen want morgen staat de wakker weer om 7. De laatste dag in NYC! Tot de volgende blog ;)! Chani&Melvin

Marian

En ik maar de hele avond op de webcam kijken, maar geen roufjes hahahahahaha.
Snappen jullie nu eindelijk waarom ik het vrijheidsbeeld zo mooi vind? En nee ik geef hem niet meer af hahahahaha

Marian

En breng me ook maar zo'n lekkere choc. shake mee :-D

Yvonne

Ik wil dat beeld teruggggggggggggggg. Hahaha
Jammer dat Little Italia en Chinatown tegenviel, had gedachy dat dat heel mooi zou zijn.
Ben benieuwd naar die prachtige foto's.Groetjes

marian

@yvonne EEEEEEEEEEEEECHT NIETTTTTTTTTTTTTTTTTT hahahahahahaha