NYC Sky Day

Vandaag was onze eerste  echte dag in New York City. We hebben zeer veel gedaan en gelopen. De wekker ging vanmorgen al om 7 uur.  We begonnen de dag met een ritje met de metro naar het hotel waar Guus vorige week heeft overnacht. Guus en zijn ouders hadden hier hun national park pass en de metro kaartjes achtergelaten voor ons wat ons een hoop geld zou besparen.  Hierna zijn we het empire State building omhoog geweest (en Michel de lift deed het) met de lift die tot de 87e verdieping gaat en snel!! Eenmaal boven hadden er werkelijk een indrukwekkend uitzicht over heel Manhattan en omstreken.  Rond de middag zijn we richting Macy's gelopen wat eigenlijk veel te groot was om te winkelen. Een koffie bij de Starbucks voldeed hier eigenlijk wel. Hier in de buurt lag ook een gigantische electro store, waar Richard natuurlijk naar binnen moest.  Bryant Park was niet al te groot maar wel leuk om te zien hoe de Amerikaan zijn zondagmiddag doorbrengt in het park.  Ook was het Grand Central Terminal in de buurt, bekend van de film Madagascar, waar we even een kijkje hebben genomen. Het Chrysler Building lag hier om de hoek wat zeer indrukwekkend is. Hierna wilden we naar het MoMa (museum of modern art), een kunst museum dus. Chani kwam onderweg een Built A Bear winkel tegen waar ze meteen maar binnen liep. Ze kon het gewoon niet laten om een teddybeer te kopen in een pakje van het vrijheidsbeeld!  Het was wel leuk om het museum eens te zien. Chani vond het natuurlijk schitterend, onze kunstliefhebber. Als laatste voordat we wilden eten was het St. Patrick's Cathedral naar binnen. Toen we hier aankwamen was het zeer jammer dat het hele gebouw in de steigers stond maar goed het was mooi om te zien. Van binnen was het mooi om te zien. We hebben even gezeten en een kaarsje aangestoken. Wordt snel beter hè opaatje! Toen was het toch echt tijd om te eten aangezien we mega veel gelopen hadden en iedereen honger had en zeer veel pijn aan de voeten had. We hebben heerlijk gegeten naast een pizzeria naast ons hotel. Toen hebben we even een uurtje uitgerust op onze kamer. Toen we op onze kamer kwamen zagen we dat er een bericht was achtergelaten op de telefoon. We moesten onder aan de balie een bericht komen afhalen. Natuurlijk dachten wij meteen dat is Marian! En ja hoor alweer een bericht van Marian net als 2 jaar geleden. Dus idd Marian zoals je zei in je brief niet onverwachts. Als laatste van de dag wilden we graag het Top of the Rock op in het Rockefeller Centre. Dit was rond een uur of half 9, dat leek ons mooi omdat het nu donker was. Eer we boven waren was er alweer 10 uur en dus helemaal donker. Het was prachtig om NYC eens zo hoog in het donker te zien al die wolkenkrabbers en de lichten die je dan ziet zijn prachtig.  Nu zijn we in het hotel en zijn echt kapot het is ook al zeer laat. Dit was dan ook de drukste dag van de vakantie en morgen wordt het alweer rustiger. We zetten deze blog morgen pas erop ergens waar we internet hebben. Ook volgen morgen wat foto's! See u soon, Melvin&Chani