Whale Watchers!

Zondag 12 augustus, Melvin's verjaardag!

Vandaag stonden we nog vroeger op! om half 7 ging de wekker want om 8 uur moesten we bij de boot zijn om te gaan whale watching. Gelukkig was dat maar 5 minuten rijden. Maar toen we opstonden zag het er buiten niet zo plezierig uit. Het regende echt keihard! Maar goed toch met volle moed opstaan en even snel wat gaan ontbijten in het hotel. Even langs de balie, de man achter de balie zei dat we met dit weer juist veel zagen. Dus wij met volle moed naar de boot toe. Eenmaal daar aangekomen was de trip van 9 uur gecanceld. Shit dachten we. We vroegen of we morgen ook konden komen, natuurlijk zeiden ze. Dus terug naar het hotel. Toen we binnenkwamen zei een man achter de balie dat we niet met de maatschappij moesten gaan waar we mee wilden gaan varen. Hij vertelde ons dat we een uurtje moesten rijden naar het puntje van Cape Cod en dat daar een meer ervaren maatschappij lag en dat zij wel vandaag zouden varen. Dus reserveerde we bij die maatschappij. We konden met de tour van half 11 mee. Dus meteen, met enige haast want het was nog even rijden, op naar Provincetown. Provincetown is het dorp waar de maatschappij lag en het meest uiterste dorpje van de baai. Gelukkig dus toch walvissen zien op Melvin's verjaardag!

Toen we aankwamen konden we meteen de boot op. Nog een half uurtje wachten en we vaarden meteen uit. Ze probeerde eerst walvissen te vinden binnen in de baai maar helaas zaten ze hier niet. Hierna zouden ze het proberen buiten de baai. Eenmaal buiten de baai, jahoor!! Zeer snel zagen we de walvissen in de verte al zwemmen (We waren al zo'n 3 kwartier onderweg). De boot vaarde er meteen naartoe. Echt prachtig de walvissen zommen soms echt net 5 meter van de boot af, niet normaal! Als eerste zagen we enkele humpback whales die veel voorkomen in deze omgeving en zeer mooi met de witte staart omhoog komen. De boot bleef 2 van deze humpbacks een tijdje achtervolgen zodat we ze zeer mooi konden zien! Dit was zeer indrukwekkend, hoe groot en mooi deze beesten zijn. Het was ook nog eens vrij dicht bij de kust eigenlijk dat we ze zagen. De boot vaarde iets verder zodat we opgegeven moment ook een ander soort (kleinere) walvissen tegenkwamen, de Minke Whales. Deze walvissen komen alleen met de rug boven water en niet met de staart, maar nog steeds zeer indrukwekkend! Deze zagen we niet zo zeer veel, dit soort zagen ze ook niet elke dag hier. Na nog een tijdje varen zagen we dan nog een soort walvis de Blacktail Humpback Whale. Deze soort walvissen kwamen wel met de staart naar boven maar hebben een zwarte, i.p.v. een witte staart. In totaal hebben we vandaag 7 walvissen gezien waarvan 3 Humpbacks, waar we veel bij zijn blijven varen. Na bijna een uur al deze beesten te hebben mogen aanschouwen wilde de kapitein nog een plaats bekijken. Maar helaas hier zaten de walvissen vandaag niet. Uiteindelijk vaarden we terug naar de haven, na al dit geweldige natuurspektakel te mogen hebben gezien! Om half 2 waren we weer aan land, we zijn zo'n 3 uur op de zee geweest, wat zeer lang is voor zo'n tocht. Normaal gaan ze maar zo'n 2 uur. Op zee klaarde het ook helemaal op waardoor de zon op een gegeven moment zeer erg scheen en zelfs brande op je huid.

We hebben nog even door Provincetown gelopen wat een zeer toeristisch dorp is maar wel leuk. Maar we hadden wel genoeg van dit soort dorpjes gezien onderhad dus besloten we snel verder te rijden. Na enige tijd rijden kwamen we bij het Cape Cod National SeoShore, een national park. Hier gingen we dus zeker even heen. Even geparkeerd en je kon zo naar de duinen lopen. We stonden boven op de duinen en konden heel ver de zee in kijken. We zagen zelfs zeer veel zeehonden weer zemmen in het water. Ze kwamen echt overal boven na een tijdje. Na even van het uitzicht te hebben genoten was het weer tijd om verder te rijden. Ook zijn we nog even bij het visitor center gestopt om wat informatie en leuke folders te verzamelen.

Toen we weer terug in het hotel waren was het al weer half 6 en kregen we toch wel honger. Dus besloten we om te gaan eten bij het Outback, een Australische steak keten. We hebben hier lekker een steak en ribjes gegeten. Toen we klaar waren met eten moest Chani natuurlijk vragen of ze iets deden wanneer iemand jarig was. De jongen die ons bediende kreeg al een grote smile op zijn gezicht en zei natuurlijk. Hij vroeg meteen of we het liedje en alles wilde, Chani zei natuurlijk ja! Even later kwam hij en nog 2 andere mensen die er werkten met een ijs met kaarsje erop en zongen een liedje voor Melvin's verjaardag. Wel heel leuk. Na ook het gratis ijs te hebben opgegeten zijn wij twee terug naar het hotel gegaan. Michelle wilde graag een Ben&Jerry's sheak hebben dus ging de rest nog even naar de Ben&Jerry's store.

Daarna hebben we nog even gezwommen en zometeen slapen, maar morgen slapen we eens tot half 10 :)! Iedereen heeft wel even rust nodig voor onze laatste echte dag in de USA. Morgen gaan we nog en aantal mooie dingen bekijken. Bekijk vandaag zeker de foto's van de walvissen, erg mooi!!!

Tot morgen,

Melvin & Chani

marian

het blijft raar, morgen de laatste dag, ik zal moeten wennen :-P

jose

jij hebt beslist een mooie verjaardag gehad ik zal de verhalen smorgens zeker gaan missen maar ben ook blij als jullie woensdag weer thuis zijn gr en een goede reis naar huis tot woensdag

Yvonne

Alweer een allemachtig prachtige ervaring, ben zo benieuwd naar alle foto's.
Zal wel een week duren voordat we die allemaal hebben gezien geloof ik zomaar.

michel

Heb je Free Willy ook gezien, maw een Orca, of heb je steeds dezelfde walvis gezien ?